عرضه آیفون 14 مکس اپل ممکن است با تأخیر روبرو گردد

به گزارش وبلاگ مگنار، اپل کمتر از سه ماه دیگر از سری نو گوشی های پرچم دارش یعنی آیفون 14 رونمایی خواهد نمود. هر چه به روز رونمایی از این گوشی ها نزدیک تر می شویم، انتظار می رود که خبرها و شایعات زیادی در این مورد منتشر گردد. به همین دلیل راس یانگ، تحلیلگر معروف حوزه فناوری در گزارشی گفت که فراوری آیفون 14 مکس طبق برنامه ریزی مورد انتظار اپل پیش نرفته و احتمالاً عرضه آن با تأخیر همراه خواهد بود. این گوشی که اولین آیفون غیر پرو 6.7 اینچی اپل محسوب می گردد، ظاهراً مشکلاتی را در زنجیره تأمین این شرکت ایجاد نموده است.

عرضه آیفون 14 مکس اپل ممکن است با تأخیر روبرو گردد

به گفته یانگ، فراوری و عرضه پنل های آیفون 14 مکس همچنان از آیفون 14 پرو مکس بسیار عقب است. باید اشاره نمود که داده های یانگ، بر اساس اطلاعات منتشر شده از زنجیره تامین اپل تا ماه آگوست است. یانگ در ادامه اضافه کرد که حجم عرضه به بازار آیفون 14 پرو مکس بیش از سه برابر بیشتر آیفون 14 مکس خواهد بود.

آیفون 14 مکس و آیفون 14 پرو مکس هر دو از یک نمایشگر 6.7 اینچی بهره می برند، اما نوع این پنل ها متفاوت خواهد بود. این به این علت است که نمایشگر آیفون 14 مکس از فناوری پروموشن پشتیبانی نمی کند و فناوری رفرش ریت متغیر اپل منحصر به آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس خواهد بود.

اینکه فراوری آیفون 14 مکس با تأخیر همراه خواهد بود یا نه، خیلی هنوز معین نیست و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتری در این رابطه باشیم. در گذشته نیز شایعات زیادی در این مورد مطرح شده بود. برای مثال، گزارش Nikkei Asian Review در ماه می نشان می داد که فراوری آیفون 14 مکس حداقل سه سال به علت قرنطینه های ناشی کویید-19 در چین به تعویق افتاده است. اما تنها چند ساعت بعد از انتشار این گزارش، مینگ-چی کو، دیگر تحلیلگر مشهور اپل ضمن رد این خبر گفت که همه چیز تحت کنترل اپل است.

با این حال، نکته مهم این است که هر دوی این گزارش ها در ماه می منتشر شدند و طبیعتاً در طول دو ماه خیلی چیزها می توانند تغییر نمایند. اگر شرایط پنل آیفون 14 مکس به همان میزان وخیم باشد که یانگ گفته است، به نظر می رسد که ممکن است عرضه این گوشی با تأخیر همراه گردد و یا حتی در تعداد محدودی روانه بازار گردد.

در خصوص تازهترین مدل آیفون اپل شایعات و برآورد های زیادی در فضای مجازی دست به دست می گردد. رندر هایی که پیش تر به وسیله جان پراسر،افشاگر حوزه تکنولوژی، از آیفون 14 پرو مکس منتشر شد گوشی آینده غول فناوری آمریکایی ها را بدون بریدگی بالای نمایشگر، بدون برآمدگی ماژول دوربین، دکمه های تنظیم صدای دایره ای و اسپیکر بزرگ تر نشان به نمایش گذاشته است. یکی از تغییرات قابل توجهی که گفته می گردد در آیفون های تازه رخ می دهد، حذف بریدگی بالای نمایشگر است که جای خود را به حفره دایره ای و قرصی شکل می دهد.

طبق گفته راس یانگ، گمان می رود این حفره دایره ای شکل برای پروژکتور نقطه ای فیس آیدی باشد، در حالی که بریدگی قرصی شکل حداقل دوربین جلو و دوربین مادون قرمز فیس آیدی را در خود جای می دهد. طبق گفته های افشاگران و خبرگزاری های مختلف، اپل می خواهد در گوشی های سری آیفون 14، یعنی در تمامی مدل ها از دوربین سلفی تازهی استفاده کند چرا که حفره مخصوص دوربین در آن ها بزرگ تر از چیزی است که برای سری آیفون 13 در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب آیفون 14 می تواند اشیای بیشتری را در یک تصویر بگنجاند. از طرفی قرارگیری سنسورهای مخصوص تشخیص چهره در یک حفره دیگر باعث می گردد کوپرتینویی ها بتوانند فضای لازم برای تعبیه این سنسور را در اختیار داشته باشند.

اگرچه اپل تصمیم دارد از سنسورهای دوربین 48 مگاپیکسلی برای مدل های پرو آیفون 14 بهره ببرد، اما شایعات تازه می گویند که ماژول دوربین مدل ها غیر پرو نسبت به ماژول آیفون 13، میزان ای بزرگ تر خواهد داشت. بعلاوه گفته می گردد که همه مدل های سری آیفون 14 با دوربین سلفی پیشرفته تر و پشتیبانی از فناوری فوکوس اتوماتیک در اختیار کاربران قرار می گیرد. باید اشاره کنیم که دیافراگم گسترده تر اجازه می دهد که نور بیشتری از لنز عبور کند و به سنسور دوربین سلفی در مدل های آیفون 14 برسد.

منبع: 9To5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "عرضه آیفون 14 مکس اپل ممکن است با تأخیر روبرو گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه آیفون 14 مکس اپل ممکن است با تأخیر روبرو گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید