پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال را بشناسید

به گزارش وبلاگ مگنار، پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال همیشه انتخاب های جذابی برای خرید یک گزینه نو هستند. چراکه محصولاتی که به پرفروش ترین محصولات سال تبدیل می شوند قطعا کیفیت لازم برای تبدیل شدن به محبوب ترین محصولات سال را داشته اند. به همین دلیل انتخاب یک تلفن هوشمند برای خرید و استفاده از آن از میان پرفروش ترین محصولات سال، انتخابی منطقی و درست به نظر می رسد. در ادامه می توانید پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال را بشناسید.

پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال را بشناسید

درخشش آیفون ها در کنار حضور پررنگ محصولات سری گلکسی

شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال 2020 باعث شد که بسیاری از کسب و کارها تحت تاثیر رکوردی باورنکردنی قرار بگیرند. این رکود تاریخی به بازار تلفن های هوشمند هم وارد شد و تولیدکنندگان تلفن های هوشمند را تحت فشار قرار داد. از آن جایی که بسیاری از مردم قدرت خرید خود را از دست داده بودند، طبیعی به نظر می رسید که محصولات نوتر چندان مورد استقبال قرار نگیرند. همین استقبال اندک باعث شده بود که پیش بینی های بسیاری درباره کاهش فروش تلفن های هوشمند در سال 2020 نسبت به یک سال پیش مطرح گردد؛ اتفاقی که در کمال تعجب رخ نداد.

در شرایطی که پرفروش ترین تلفن هوشمند سال 2019 یکی از محصولات مقرون به صرفه اپل یعنی آیفون XR وجود داشت که 46.3 میلیون دستگاه فروش داشت، پرفروش ترین تلفن هوشمند سال 2020 پرچمدار سال قبل اپل بود. آیفون 11 با فروش 64.8 دستگاه در سال گذشته به پرفروش ترین تلفن هوشمند سال تبدیل شد که دلیل اصلی قرارگرفتن آن در این جایگاه کاهش قابل توجه قیمت آن نسبت به دوران عرضه است.

در رده دوم پرفروش ترین تلفن هوشمند سال 2020 هم نام محصولی از آیفون دیده می گردد. آیفون SE مدل 2020 که پس از معرفی هم مورد توجه هواداران اپل قرار گرفته بود با فروش باورنکردنی 24.2 میلیون دستگاه در جایگاه دومین تلفن هوشمند پرفروش سال قرار گرفته است. فاصله عمیق آیفون 11 و با آیفون SE مدل 2020 برای سومین تلفن هوشمند پرفروش سال به حدود 900هزار دستگاه کاهش پیدا می کند.

برخلاف سال 2019 که سومین تلفن هوشمند پرفروش سال از طریق سامسونگ عرضه شده بود در سال 2020 این اپل است که هر سه جایگاه طلایی، نقره ای و برنزی پرفروش ترین تلفن هوشمند سال را به خودش اختصاص داده است. آیفون 12 که در سال 2020 معرفی گشت و با تاخیری یک ماهه به بازار عرضه شد با فروش 23.3 میلیون دستگاه به سومین تلفن هوشمند پرفروش سال تبدیل شد. با فاصله ای تنها 100هزار دستگاهی، گلکسی A51 جایگاه چهارمین پرفروش تلفن هوشمند سال را به خودش اختصاص داده است.

پنجمین تلفن هوشمند پرفروش سالی که گذشت نه تنها از سوی برند کره ای سامسونگ عرضه شده بلکه یکی از میان رده های مقرون به صرفه این شرکت محبوب هم لقب می گیرد. گلکسی A21s که با قیمت 200 دلاری در بازارهای جهانی عرضه شده با فروش 19.4 میلیون دستگاه یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند سال 2020 بود. در جایگاه ششم پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال هم یکی دیگر از محصولات مقرون به صرفه قیمت سامسونگ یعنی گلکسی A01 واقع شده است که در نهایت 16.9 میلیون دستگاه فروش داشته است.

هفمتین تلفن هوشمند پرفروش سال 2020 دوباره یکی از محصولات اپل لقب می گیرد. آیفون 12 Pro Max با فروش 16.8 میلیون دستگاه و تنها صدهزار نسخه کم تر تلفن هوشمند مقرون به صرفه سامسونگ فروخته که به نام یکی از گران ترین تلفن های هوشمند جهان آمار قابل قبولی ارائه داده است. در رده هشتمین تلفن هوشمند پرفروش جهان گلکسی A11 قرار گرفته که با فروش 15.3 میلیون دستگاه یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند سال لقب می گیرد.

در جایگاه نهم پرفروش ترین تلفن هوشمند سال 2020 نام یکی از محصولات برند چینی شیائومی هم دیده می گردد. شیائومی Redmi Note 9 Pro با فروش 15 میلیون دستگاه تنها محصول چینی این لیست طولانی است که ثابت می کند این برند چینی برای درازمدت تصمیم دارد به یکی از تولیدکنندگان اصلی بازار تلفن های هوشمند تبدیل گردد. دهمین تلفن هوشمند پرفروش سال هم محصولی دیگر از اپل است که آیفون 12 مینی لقب می گیرد؛ تلفنی که 14.5 میلیون دستگاه فروخت.

آیا سامسونگ دوباره اپل را در بازار تلفن های هوشمند شکست می دهد؟

در چند سال اخیر همیشه رقابت داغ و جانانه ای در بازار تلفن های هوشمند وجود داشته است. در شرایطی که تا چند سال پیش برندهای شناخته شده ای مانند الجی و اچ تی سی در کنار سونی تلاش می کردند تا سهم بیشتری از بازار پیدا کنند، امروز نامی از آن ها در میان برترین تولیدکنندگان تلفن های هوشمند دیده نمی گردد. تولیدکنندگان چینی در سال های اخیر تلاش کرده اند تا با خلاقیت بیشتر و کاهش قیمت محصولاتشان سهم بیشتری از بازار پیدا کنند و در رسیدن به اهدافشان هم پیروز بوده اند.

با این حال رقابت اصلی در بازار تلفن های هوشمند هنوز هم میان دو غول از شرق و غرب است؛ سامسونگ از کره جنوبی و اپل از ایالات متحده. سال گذشته اپل پیروز شد یک بار دیگر در رقابت نزدیکی که با هم تای کره ای خود دارد، پیروز ظاهر گردد و به پرفروش ترین تولیدکننده تلفن های هوشمند بدل گردد. اما به نظر می رسد در سال 2021 این مقام دوباره به خطر می افتد و سامسونگ برای تصاحب دوباره آن به شرکت آمریکایی هجوم می آورد.

سامسونگ در سالی که گذشت هرگز نتوانست فروش تلفن های هوشمند خود را به آن میزانی که انتظار داشت، برساند. این شرکت اوایل سال 2020 از سری گلکسی S20 رونمایی کرد که قیمت بالا و ضعف پردازنده اگزینوس 990 باعث شد نسل نو پرچمداران سامسونگ مورد توجه کاربران قرار نگیرد. شیوه ویروس کرونا هم در عملکرد ضعیف پرچمداران سامسونگ تاثیرگذتر بود. اگرچه گلکسی Note 20 و خانواده آن در ادامه فروش قابل قبولی برای سامسونگ به همراه داشتند اما همچنان فروش محصولات سامسونگ نسبت به سال های قبل در فرایند کاهشی قرار داشت.

در نهایت این اپل بود که پیروز شد با تصاحب 21.3 درصد از فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه پایانی سال 2020 به صدرنشین بازار تلفن های همراه تبدیل گردد. سامسونگ با سهم 18.4 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت و برند چینی اوپو با 13.7 درصد از بازار به سومین تولیدکننده پرفروش بازار در روزهای پایانی سال 2020 تبدیل شد. شیائومی و هواوی هم به ترتیب در جایگاه های چهارم و پنجم قرار گرفتند. دلیل پرفروش بودن محصولات این سه برند چینی را باید در حضور قدرتمند آن ها در دو بازار رقابتی چین و هند جستجو کرد.

اما موسسه ترندفورس پیش بینی کرده که سامسونگ در سه ماهه نخست سال 2021 به پرفروش ترین تولیدکننده تلفن هوشمند تبدیل می گردد و یک بار دیگر این جایگاه را تصاحب می کند. آن ها باور دارند که فروش سری آیفون 12 در سه ماه نخست سال 2021 با افت 5.5 درصدی همراه می گردد و همین فرایند نزولی باعث می گردد که سهم اپل از فروش تلفن های هوشمند به 15.8 درصد کاهش پیدا کند. معرفی میان رده های نو سامسونگ یعنی گلکسی A32 و گلکسی A52 هم در فروش بیشتر محصولات کره ای تاثیرگذار هستند. اگرچه سامسونگ بخش عظیمی از ده سال گذشته را به نام نخستین تولیدکننده تلفن هوشمند در جهان سپری کرده اما بازپس گیری این جایگاه از اپل به معنای سلطه ادامه دار بر بازار نیست.

موسسه ترندفورس باور دارد که آمار نزولی فروش تلفن های هوشمند برندهای شناخته شده در سه ماهه نخست سال 2021 شامل محصولات سامسونگ هم می گردد اما این فرایند کاهشی همچنان سامسونگ را به نام پرفروش ترین تولیدکننده بازار مطرح نگاه می دارد. به اعتقاد ترندفورس، سامسونگ می تواند بیشتر از 62 میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه ماهه نخست سال 2021 تولید کند که بخش عظیمی از آن ها به محصولات سری A تعلق دارد.

شرایط وخیم هواوی در بازار تلفن های هوشمند ادامه پیدا می کند

تحریم هایی که از سوی دولت پیشین آمریکا برای محدودکردن شرکت چینی هواوی صادر شده، تاثیر مهیبی روی عملکرد این مجموعه داشته و به نظر می رسد که پایانی برای آن هم وجود ندارد. دولت ترامپ که شرکت هواوی را به دلایل مختلفی از جمله جاسوسی از شرکت های آمریکایی تحت فشار شدیدترین تحریم ها قرار داده بود، شرایطی را برای این مجموعه فراهم کرده که حتی توانایی خرید پردازنده برای محصولات خود را هم نداشته باشند. تلفن های هوشمند نو هواوی که از سرویس های نرم افزاری گوگل هم محروم شده اند، محبوبیتی در بازار ندارند.

در این زمینه بخوانید:

سلامتی صفحه تلفن هوشمند خود را با این اپلیکیشن ها آزمایش کنید

ترفندهای جالب اینستاگرام که از آن ها بی خبر هستید

هواوی در سه ماهه پایانی سال 2020 تنها 9.5 درصد از سهم فروش تلفن های هوشمند را در اختیار داشت که در مقایسه با سه ماهه قبلی کاهشی دو درصدی را نشان می دهد. به نظر می رسد فرایند نزولی فروش محصولات هواوی در بازار تلفن های همراه ادامه داشته باشد و شایعاتی پیرامون خروج این شرکت از بازار تلفن های هوشمند هم شنیده می گردد. شایعاتی که اگرچه از سوی مدیران هواوی تکذیب شده اما دور از دسترس نیست.

نکته جالب آن است که سهم از دست رفته هواوی از بازار به سامسونگ و اپل تعلق پیدا نکرده و این سایر برندهای چینی هستند که پیروز شده اند سهم بیشتری از بازار پیدا کنند. رقابت شدیدی که میان اوپو و شیائومی شکل گرفته احتمالا در سال 2021 هم ادامه دار باشد.

کمبود آب؛ بحرانی که بازار تلفن های هوشمند را تحت تاثیر قرار می دهد

اگرچه موسسه ترندفورس پیش بینی کرده که فرایند کلی بازار تلفن های هوشمند در سه ماهه نخست سال 2021 صعودی به نظر می رسد اما این پیش بینی به معنای بالارفتن آمار تولید هم نیست. شرکت تایوانی TSMC که بخش عظیمی از پردازنده ها و محصولات نیمه هادی جهانی تلفن های هوشمند را تامین می کند به دلیل شرایط ویژه این روزهای تایوان از ذخایر اندک آب استفاده می کند که باعث شده حجم تولیدات خود را به شدت کاهش دهد.

بنابراین شرکت های عرضه کننده تلفن هوشمند باید به سوی پردازنده های مقرون به صرفه قیمتی حرکت کنند که در شرایط فعلی هزینه تولید کمتری به همراه دارند. البته این حرکت شامل حال شرکت هواوی هم نمی گردد چراکه این برند چینی از همکاری با بسیاری از تولیدکنندگان قطعات تلفن های هوشمند هم محروم شده اما به نظر می رسد بحران نسبتا بزرگی در بازار تلفن های هوشمند ایجاد شده است.

منبع: ایرنا زندگی

به "پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید