علم و تکنولوژی

تصاویر نیروگاه هسته ای متروکه در فیلیپین ، مانیل در پی راه اندازی برای مقابله با بحران انرژی

فیلیپین با وجود داشتن یک نیروگاه هسته ای تا به امروز سراغ استفاده از آن نرفته است، اما این روزها شرایط در این کشور و البته جهان کاملا فرق نموده است.

23 آذر 1401

ثبت نام 979 هزار داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری سال 1402

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام حدود 979 هزار داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 خبر داد.

23 آبان 1401

افزایش سهم رایتل از بازار اپراتورهای ارتباطی

آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از روند مستمر رشد سهم رایتل از بازار مشترکین اپراتورهای تلفن همراه کشور در سال 1401 حکایت دارد.

17 آبان 1401

خیز بلند سامسونگ برای رکوردشکنی ، تمرکز فروش بر روی تاشوها است

سامسونگ پس از دوره ای کاهش فراوری و فروش دستگاه های هوشمند، دوباره فراوریات خود در این عرصه را افزایش خواهد داد، بر اساس سیاست نو این کمپانی گوشی های تاشوی هوشمند در سال های آینده جایگاه ویژه ای در فراوری و فروش گوشی های هوشمند سامسونگ پیدا خواهند کرد.

11 آبان 1401

شماره سوم دو فصلنامه علمی مطالعات اسناد میراث فرهنگی چاپ و منتشر شد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، شماره سوم دو فصلنامه علمی مطالعات اسناد میراث فرهنگی چاپ و منتشر شد.

10 آبان 1401

کسب جایزه بنیاد البرز به وسیله دانش آموزان هرمزگانی

معاون آموزش مبه وسیلهه آموزش و پرورش هرمزگان از کسب جایزه بنیاد البرز به وسیله دو دانش آموز هرمزگانی اطلاع داد.

24 مهر 1401

RTX 4090 در تست CUDA گیک بنچ 60٪ بهتر از RTX 3090 Ti ظاهر شد

به تازگی تست CUDA گیک بنچ RTX 4090 منتشر شده که نشان از عملکرد نسبتا خوب آن در مقایسه با دو کارت قدرتمند نسل گذشته یعنی RTX 3090 و RTX 3090 Ti دارد.

10 مهر 1401

اوپو رنو 8 پرو؛ خط و نشان جدی برای اپل و سامسونگ!

با نگاهی ریزبینانه تر به طراحی اوپو رنو 8 پرو می توان متوجه یک برش اریب کوچک روی فریم میانی بدنه شد که برای کاهش حس تیزی هنگام گرفتن تلفن همراه در دست ایجاد شده است.

4 مهر 1401

مرسدس بنز eActros معرفی گردید ، یک ساعت شارژ 400 کیلومتر پیمایش

مرسدس بنز eActros تنها برای پاسخ به یک سوال فراوری شد. چرا باید در شهرها از کامیون های دیزلی با آلایندگی بالا استفاده کنیم؟ راه چاره مرسدس بنز برای کارگوهای درون شهری کامیونی بود که بدون دود و صدا، بارهای بسیار سنگینی را قادر است به مقصد برساند.

1 مهر 1401

میراث هاگوارتز یک مرحله ترسناک مختص پلی استیشن خواهد داشت

در این که هاگوارتز لگاسی (Hogwarts Legacy) یکی از مورد انتظارترین عناوین سال 2023 است هیچ شکی نیست. به همین دلیل از انتشار هر خبری از این بازی استقبال می شود. این بازی در سبک نقش آفرینی و جهان باز است. سازنده آن نیز شرکت اولانش (Avalanche) بوده و از طریق شرکت برادران وارنر...

28 شهریور 1401

کسوف 98 را به کیش سفر کنید!

خورشیدگرفتگی روز پنج شنبه 5 دی ماه 98، در تهران از ساعت 7:13 صبح شروع می گردد و تا ساعت 8:23 دقیقه نیز ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، طبق نظر کارشناسان هوا در مناطقی که درصد رؤیت کسوف بالاست نیز صاف و بدون ابر است که این موضوع باعث می گردد علاقمندان به ستاره...

14 شهریور 1401

مدل جدیدی از پلی استیشن 5 وارد بازار شده که سبک تر است

طبق شواهد اخیر، نسخه جدیدی از پلی استیشن 5 در استرالیا منتشر شده که گفته می گردد وزن آن نسبت به کنسول فعلی کمی سبک تر است.

13 شهریور 1401

هدفون خورشیدی بی سیم آدیداس که با نور اتاق شارژ می شود!

شرکت آدیداس با همکاری Zound Industries به تازگی محصول شگفت انگیزی به نام هدفون خورشیدی بی سیم Adidas RPT-02 SOL را ارائه کرده است که با یک بار شارژ تا 80 ساعت پخش را ارائه می دهد و قادر است حتی با نور اتاق نیز شارژ شود.

29 مرداد 1401

مصرف غذا های فراوری شده به مغز آسیب می زند؟

یک پژوهش تازه نشان می دهد که مصرف غذا های فراوری شده و خارج شده از حالت طبیعی باعث کاهش قابل توجه در کارکرد مغز می شود.

14 مرداد 1401

رویداد استارت آپ ویکند گردشگری در کرمان برگزار می گردد

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، رویداد استارت آپ ویکند گردشگری در کرمان برگزار می گردد.

12 مرداد 1401

خانه آقازاده ؛ راز زیبای یزد

به علت قرارگیری بیشتر مساحت ایران در نواحی کویری با آب وهوای گرم و خشک شاهد وجود خانه های تاریخی مختلف در شهرهای کویری هستیم که نشان دهنده پیشرو بودن معماران ایران در ساخت خانه هایی زیبا و در عین حال کاملا کاربردی و منطبق با محیط هستند. یکی از شهرهای...

12 مرداد 1401

استودیوی Haven در زمینه های مختلفی الهام بخش پلی استیشن بوده است

چند ماه پیش از قصد پلی استیشن برای تصاحب استودیو هِیون (Haven Studios) خبر دادیم. اکنون جوهر این قرارداد خشک شده است و این استودیو بازی سازی کانادایی که به وسیله جید ریموند (Jade Raymond) راهنمایی می گردد، به صورت رسمی یکی از استودیوهای پلی استیشن به شمار میرود. به...

4 مرداد 1401

عرضه آیفون 14 مکس اپل ممکن است با تأخیر روبرو گردد

اپل کمتر از سه ماه دیگر از سری نو گوشی های پرچم دارش یعنی آیفون 14 رونمایی خواهد نمود. هر چه به روز رونمایی از این گوشی ها نزدیک تر می شویم، انتظار می رود که خبرها و شایعات زیادی در این مورد منتشر گردد. به همین دلیل راس یانگ، تحلیلگر معروف حوزه فناوری در...

4 مرداد 1401

واتساپ iOS به زودی اجازه می دهد شرایط آنلاین و آخرین بازدید خود را پنهان کنید

واتساپ می خواهد به زودی قابلیتی را به اپلیکیشن iOS خود اضافه کند که به لطف آن می توانید آخرین بازدید و شرایط آنلاین خود را از سایرین پنهان کنید.

1 مرداد 1401

اقدامات وزارت میراث فرهنگی بدون اعلام جزییات و خروجی

خبرنگاران :گزارش عملکرد 9 ماهه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مجلس ارائه و بدون اعلام جزییاتی از خروجی اقدامات ،عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این اقدامات را خوب توصیف کرده و گفت: امروز مهمان کمیسیون فرهنگی مجلس...

30 تیر 1401
تعداد: (159)