نقض مکرر آتش بس یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی

به گزارش وبلاگ مگنار، منابع یمنی از 245 بار نقض آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

نقض مکرر آتش بس یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی

یک منبع نظامی یمنی در تبادل نظر با خبرگزاری سبأ بیان کرد ائتلاف متجاوز سعودی در 24 ساعت گذشته 245 بار آتش بس انسانی و نظامی در یمن را نقض کرد.

به نقل از الجهته، پرواز هواپیما های شناسایی و جاسوسی در حریم هوایی استان های مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، الحدیده، الضالع، البیضاء و چند جبهه دیگر مرزی یمن از جمله موارد این نقض آتش بس بوده است.

در همین حال؛ الجهته از شهادت یک زن یمنی و زخمی شدن کودک او بر اثر تیراندازی نظامیان سعودی در منطقه آل الشیخ در ناحیه مرزی المنبه در صعده اطلاع داد.

از سوی دیگر؛ احمد دارس وزیر نفت دولت نجات ملی یمن در واکنش به برطرف توقیف چهار کشتی حامل سوخت و ورود آن ها به بندر الحدیده گفت: از سازمان ملل می خواهیم سایر کشتی های توقیف شده را آزاد و تضمین کند که کشتی های حامل سوخت در آینده مورد تعرض قرار نگیرند.

وی اضافه کرد: ائتلاف متجاوز سعودی همچنان پنج کشتی حامل فرآورده های نفتی را توقیف نموده است در حالی که این کشتی ها، بازرسی شده و از مجوز سازمان ملل برخوردار هستند.

وزیر نفت یمن ادامه داد: اقدامات خودسرانه و غیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی، مانع تراشی آشکار در جهت اجرای آتش بس اعلام شده به وسیله سازمان ملل در یمن به شمار می رود.

وبلاگ مگنار بین الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نقض مکرر آتش بس یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقض مکرر آتش بس یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید