6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل مربی ورزش از خود بپرسید

به گزارش وبلاگ مگنار، اگر می خواهید به صورت حرفه ای وارد دنیای ورزش شوید و انتخاب شغل مربی ورزش جزو گزینه های شماست، باید شرایط و ویژگی های مطلوب برای این موقعیت شغلی را در خودتان جستجو کنید. مربی بودن در همه حرفه ها مجموعه ای از شرایط و مهارت های اساسی را شامل می گردد. با ما همراه شوید و 6 سؤال زیر را از خودتان بپرسید تا ببینید برای انتخاب شغل مربی ورزش تا چه میزان آمادگی دارید.

6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل مربی ورزش از خود بپرسید

1- به ارتباط گرفتن با مردم علاقه دارید و اجتماعی هستید؟

انتخاب شغل مربی ورزش یعنی باید به صورت مداوم با دیگران در ارتباط باشید؛ این ارتباط دائمی خواهد بود چون باید روحیه و سبک شخصیت شاگردانتان را بشناسید و بعد برای آنها برنامه ورزشی طراحی کنید.

مربی بودن یعنی گوش شنوا داشتن برای شنیدن صحبت های شاگردان، خوش رو بودن و ارتباط متقابل گرفتن برای توانمند کردن تیم و ورزشکار.

مربی ورزش باید روانشناس شاگردانش هم باشد و افت روحی آنها را هم بررسی کند و این کار، مستلزم ارتباط عمیق با شاگردان است.

بنابراین اگر روحیه اجتماعی ندارید و از برقراری ارتباط با دیگران لذت نمی برید، گزینه مناسبی برای انتخاب شغل مربی ورزش نیستید.

2- از نشستن پشت میز فراری هستید؟

اگر از کار روتین و هرروز پشت میز نشستن و انجام کارهای اداری فراری هستید و در پی چالش و کار پرتحرک در روز می شد، می توانید مربی ورزش باشید؛ این شغل از انعطاف زیادی برخوردار است و به علت برگزاری دوره در مکان های مختلف و ورزش کردن به همراه شاگردان جوّ بسیار پرنشاطی دارد . با انتخاب این شغل، لازم نیست فقط در باشگاه تمرین کنید؛ می توانید برخی روزها را به طراحی برنامه ورزشی اختصاص دهید. نکته دیگر این است که برنامه کاری یکنواختی ندارید؛ شاید روزهایی از ماه بسیار فشرده کار کنید و بالعکس، در برخی از ماه ها ترافیک کاری کمی داشته باشید.

3- آیا توان لازم برای کار زیاد همراه با خستگی جسمی را دارید؟

برای اصلاح حرکات ورزشی، تمرین دادن و ایجاد انگیزه در شاگردان، باید همپای آن ها ورزش کنید و علاوه بر این، به عنوان مربی ورزش باید از نظر ظاهر و فیزیک الگوی شاگردانتان باشید.

پس مربی ورزش بودن انرژی زیادی می طلبد؛ اگر فردی پرتحرک و پرشور و انرژی هستید، شرایط مناسبی برای انتخاب شغل مربی ورزش دارید.

4- شخصیت شکیبا و پرحوصله ای دارید؟

اگر می خواهید مربی باشید، داشتن صبر و حوصله بسیار مهم است؛ مخصوصاً وقتی مربی بچه ها هستید، در تمام مراحل آموزش باید ارتباط خوبی با بچه ها و والدینشان بگیرید. البته این اتفاق باید در آموزش بزرگ سالان هم بیفتد. اگر صبر و حوصله زیادی دارید، می توانید به انتخاب این شغل فکر کنید.

5- اعتمادبه نفس، نظم پشتکار و پیگیری لازم برای این شغل را دارید؟

مربی ورزش مهم ترین الگوی شاگردان خود است؛ پس باید اعتمادبه نفس خوبی داشته باشید.

ورزش علاوه بر استعداد، نیازمند پیگیری و پشتکار و نظم در تمرین است. مربی ورزش باید در جلسات تمرینی به طور منظم حضور داشته باشد، تمرینات منظم را طراحی کند و پشتکار و انگیزه شاگردانش را بهبود ببخشد. اگر این ویژگی ها را در خود سراغ دارید، قطعاً مربی خوبی خواهید شد.

6- آیا دقت و جزئی نگری لازم برای این کار را دارید؟

به عنوان یک مربی ورزشی باید استعدادهای پنهان را کشف کنید و به امید ظهور این استعدادها با شاگردان تمرین کنید؛ پس جزئی نگری و دقیق بودن می توانند ویژگی های مهمی باشند که در کشف استعدادها به شما یاری نمایند.

برترین آگهی های استخدام مربی ورزش را ببینید

منبع: بلاگ دیوار

به "6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل مربی ورزش از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل مربی ورزش از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید