ترامپ، چین را تهدید کرد: منتظر همه چیز باش

به گزارش وبلاگ مگنار، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به چین هشدار داد اگر این کشور از شیوع ویروس کرونا آگاه بوده و آن را اعلام نکرده است، باید خود را آماده مواجهه با عواقب مسئولیت عمدی این همه گیری کند.

ترامپ، چین را تهدید کرد: منتظر همه چیز باش

به گزارش وبلاگ مگنار ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: ترامپ روز شنبه در جلسه گزارش دهی روزانه کاخ سفید با تکرار انتقادها از پکن به دلیل نحوه کنترل ویروس کرونا از سوی این کشور گفت: این ویروس می توانست در چین متوقف گردد، اما نشد و دنیا اکنون به دلیل شیوع ویروس گرفتار شده است.

این تازه ترین جنگ لفظی دو اقتصاد عظیم دنیا است که افزایش فشارها در روابط دو کشور را به ویژه در شرایطی نشان می دهد که به گفته کارشناسان به سطح بالایی از همکاری برای مقابله با بحران کرونا احتیاج هست.

ترامپ در ادامه اضافه نمود: اگر این اشتباه بوده که کاری نمی توان کرد و اشتباه بوده است اما اگر چین عامدانه مسئول شیوع این ویروس بوده مطمئنا بدون عواقب نخواهد بود.

وی از تشریح اینکه آمریکا در واکنش به چین چه اقداماتی به کار خواهد بست، خودداری کرد.

ترامپ و مشاوران ارشد او پیش از این چین را متهم نموده اند که در زمان شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان شفاف عمل ننموده است. ترامپ به بهانه چین محور بودن سازمان دنیای بهداشت، یاری آمریکا به این سازمان را قطع کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت، تفاوت فاحشی بین اشتباه چین و اقدام عامدانه این کشور در شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

آمریکا تا به امروز بالاترین شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا را دارد و طبق آخرین آمار 39,015 نفر تا به امروز به دلیل ابتلا به کووید-19 جان باخته اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ترامپ، چین را تهدید کرد: منتظر همه چیز باش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ، چین را تهدید کرد: منتظر همه چیز باش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید