خبرنگاران لاوروف اظهارات رئیس پنتاگون مبنی بر بازداشتن روسیه و چین را تاسف آور خواند

به گزارش وبلاگ مگنار، مسکو- خبرنگاران- وزیر امور خارجه روسیه اظهارات مارک اسپر رئیس پنتاگون و وزیر دفاع دولت ترامپ مبنی بر بازداشتن روسیه و چین ازسوی آمریکا را تاسف آور خواند.

خبرنگاران لاوروف اظهارات رئیس پنتاگون مبنی بر بازداشتن روسیه و چین را تاسف آور خواند

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در انتها رایزنی با سامح شکری، ناله دی پاندورا و لئونارد شه اوکیتوندو وزیر خارجه مصر که به صورت وبینار برگزار گردید، به وبلاگ مگنار گفت: اگر در پنتاگون هدف اصلی خود را بازدارندگی روسیه و چین می دانند به آن معنی است که دولت کنونی آمریکا از چه فلسفه ای پیروی می نماید.

وی اضافه نمود: این فلسفه تمایل بازداشتن همه کشورها به غیر از خود را دربرمی گیرد.

لازم به ذکر است مارک اسپر رئیس پنتاگون به تازگی در سخنانی به مناسبت نخستین سالگرد تصدی این مقام، به پیروز بودن بازداشتن روسیه و چین ازسوی آمریکا اشاره نمود.

به گفته وزیر خارجه روسیه، اگر رئیس پنتاگون این چنین دیدگاهی دارد واقعا تاسف آور است زیرا عموما باور بر این است که مقامهای نظامی بیشتر از سیاستمداران در شرایط هایی که ممکن است منجر به مناقشه گردد احتیاط می نمایند.

لازم به ذکر است آمریکا از افزایش توانمندی چین و روسیه که دارای ارتش های قدرتمند هستند و نیز افزایش توانایی اقتصادی این کشورها بویژه چین نگران شده است و بازداشتن این دو کشور از پیشرفت را با بکار دریافت تحریم های اقتصادی و اقتصادی و جلوگیری از حضور آنها دربازارهای کشورهای دیگر در اولویت قرار داده است.

روسیه و ترکیه برای آتش بس در لیبی کوشش می نمایند

وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه و ترکیه برای دستیابی به توافق درخصوص برقراری آتش بس در لیبی کوشش می نمایند.

وی اضافه نمود: ارتش ملی لیبی برای امضای توافقنامه آتش بس آمادگی دارد اما طرابلس خواستار آن نیست. روسیه و ترکیه رویکردهایی را که امکان برقراری فوری آتش بس را فراهم می نماید مورد توافق قرار می دهند.

وی اعلام نمود: روسیه از سازمان ملل انتظار دارد اقدامات بیشتری را برای حل و فصل مسائل لیبی بکار گیرد.

لاوروف همچنین ابراز تاسف کرد که طرف های مناقشه لیبی تاکید دارند که این مناقشه راه چاره نظامی ندارد اما با این حال این نظریه را تحقق نمی بخشند.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شاقتصادی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش های سیاسی و درگیری های نظامی بسیار گسترده ای روبه رو بوده است.

این کشور در نهایت به 2 بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست السراج بر سر کار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و بعضی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز حفتر بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می گردد.

لاوروف این را نیز گفت که تحکیم همکاریهای روسیه و کشورهای آفریقایی نقش مهمی در امور جهانی خواهد داشت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران لاوروف اظهارات رئیس پنتاگون مبنی بر بازداشتن روسیه و چین را تاسف آور خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لاوروف اظهارات رئیس پنتاگون مبنی بر بازداشتن روسیه و چین را تاسف آور خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید