طرز تهیه بیف استراگانف به برترین روش در خانه

به گزارش وبلاگ مگنار، برای ایجاد تغییراتی در فهرست غذاهایی که در طول هفته سرو می کنید آماده هستید؟ پیشنهاد امروز ما برای شما تهیه یک بیف استراگانف خوشمزه و به یاد ماندنی است. در این روزهای خانه نشینی برترین و مقرون به صرفه ترین راه برای تغییر حال و هوای خانه، درست کردن یک غذای خوشمزه است که تمام اعضای خانواده را سر کیف می آورد. پس چه چیزی بهتر از امتحان کردن غذاهای بین المللی که هم تجربه جدیدی برای خودتان است هم شما را با فرهنگ و ذائقه مردم جهان آشناتر می نماید. یکی از غذاهای معروف بین المللی بیف روسی است که معمولا همراه با مرغ یا گوشت تهیه می گردد. به نوعی از این خوراک که با گوشت راسته گوساله تهیه می گردد بیف استراگانف گفته می گردد.

طرز تهیه بیف استراگانف به برترین روش در خانه

این غذا قرن 19 میلادی ابداع شد و پس از آن به سرعت در کشورهای دیگر از جمله ایران رواج یافت. این خوراک محبوب که همراه با خامه، پیاز و قارچ آماده می گردد به چند صورت قابل سرو است. مثلا در خود کشور روسیه این خوراک در کنار برنج سرو می گردد. بعلاوه همراه با نان باگت و به صورت ساندویچ هم قابل سرو است. حتی در بعضی کشورها خوراک استراگانف را روی پاستا پخته شده می ریزند و به این شکل سرو می نمایند. دستور زیر یکی از ساده ترین روش های تهیه بیف استراگانف در خانه است که مطمئنا در خانه شما هم بسیار محبوب واقع خواهد شد. با ما همراه باشید.

خوراک گوشت یکی از محبوب ترین خوراک هایی است در کشورهای مختلف به روش های متفاوت تهیه و سرو می گردد. برای مثال طرز تهیه خوراک راگو گوشت به سبک فرانسوی ها را پیش از این به شما آموزش داده ایم که طعمی به یاد ماندنی دارد و بسیار خوشمزه است. امروز هم قصد داریم طرز تهیه بیف استراگانف روسی را با هم یاد بگیریم که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهای روسی در جهان است.

مواد لازم برای تهیه بیف استراگانف کلاسیک به برترین روش در خانه

  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کاله خرید آنلاین دو قاشق غذاخوری
  • قارچ 250 گرم
  • گوشت راسته گوساله 600 گرم
  • پیاز (خلالی شده) یک عدد
  • سیر (رنده شده) یک حبه
  • آرد معمولی دو قاشق غذاخوری
  • عصاره گوشت کم نمک یک لیتر
  • دانه خردل (آسیاب شده و اختیاری) نصف قاشق چای خوری
  • خامه ترش کاله خرید آنلاین 400 گرم
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه (آسیاب شده) یک چهارم قاشق چای خوری
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • نان باگت (برای سرو) به میزان لازم

طرز تهیه بیف استراگانف کلاسیک به برترین روش در خانه

مرحله اول

برای آغاز تهیه بیف استراگانف ابتدا قارچ ها را خوب بشویید. برای این کار بهتر است یک قابلمه یا یک ظرف گود را از آب پر کنید و قارچ ها را داخل آن بریزید. اجازه دهید تا قارچ ها چند دقیقه خیس بخورند تا تمام گرد و غبار و آلودگی ها از آن ها خارج شوند. قارچ ها را داخل یک آبکش بریزید تا خشک شوند. سپس آن ها را برش بزنید.

مرحله دوم

یک ماهیتابه بزرگ بردارید و یک قاشق غذاخوری کره پاستوریزه داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت میانه قرار دهید تا کره آب گردد. قارچ های برش خورده را اضافه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید. حدود دو دقیقه قارچ ها را تفت دهید تا نرم شوند. سپس قارچ ها را از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید. آرد را داخل یک کاسه بریزید. گوشت راسته بیف استراگانف از پیش خرد شده را داخل کاسه حاوی آرد بریزید و خوب مخلوط کنید تا همه جای گوشت به آرد آغشته گردد. یک عدد پیاز را پوست بکنید و به صورت خلالی خرد کنید. به جامانده کره(یک قاشق غذاخوری) را داخل همان ماهیتابه بریزید و حرارت دهید تا آب گردد. پیازهای خلالی شده را داخل ماهیتابه بریزید و حدود دو دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم

در همین حین که پیازها کم کم سرخ می شوند، تکه های گوشت را به ماهیتابه اضافه کنید و همه مواد را به مدت دو تا سه دقیقه تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و قهوه ای گردد. سیر را رنده کنید و داخل ماهیتابه بریزید و با بقیه مواد تفت دهید. اکنون یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را همراه با عصاره گوشت داخل ماهیتابه بریزید. دانه خردل آسیاب شده را هم به این مخلوط بیف استراگانف اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

قارچ های سرخ شده را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه دهید تا حدود 10-15 دقیقه تکه های گوشت به آرامی در کنار بقیه مواد پخته و نرم شوند. خامه ترش را داخل یک کاسه بریزید و حدود یک ملاقه از سس گوشت داخل ماهیتابه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا هم خامه گرم گردد و هم کمی رقیق گردد. سپس مخلوط را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

مرحله پنجم

کمی از مزه مخلوط را بچشید و با توجه به ذائقه تان نمک و فلفل سیاه آسیاب شده اضافه کنید. اجازه دهید برای 30 دقیقه دیگر خوراک روی حرارت میانه بماند و گوشت های آن خوب پخته گردد. بیف استراگانف شما آماده سرو است. آن را داخل بشقاب مورد نظرتان بریزید و همراه با میزانی سیب زمینی خلالی و نان باگت نوش جان کنید.

نکاتی که باید حین تهیه بیف استراگانف به آن ها توجه کنید

  • اگر از قرص عصاره گوشت استفاده می کنید بهتر است ابتدا آن را در حدود یک لیتر آب گرم حل کنید و سپس به بقیه مواد اضافه کنید.
  • برای تزئین بشقاب خود می توانید میزانی جعفری را ریز خرد کنید و روی بیف استراگانف بریزید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.
  • اگر از طعم این خوراک خوشتان آمد طرز تهیه چیکن استراگانف روسی را نیز حتما امتحان کنید.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه بیف استراگانف به برترین روش در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بیف استراگانف به برترین روش در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید